lördag 19 juni 2010

Dubronik nästa!

Tjoho!
Idag åkte vi till Dubronik med hyrbilar. Det var så mysigt i Postira men nu bar det av att åka vidare. Tänk imorgon åker vi hem!
Usch så sorligt!
Det var en lång resa hit till Dubronik. Först fick vi åka 50 minuter färja från ön Brac. Sedan åkte vi taxi till platsen där vi skulle hyra bilarna. Vi hyrde bilarna och sedan åkte vi till Dubronik. Vi passerade en del av Bosnien på vägen dit. Haha, nu låter det som om det tog ett dygn att resa till Dubronik men faktum är att det tog ungefär 3 timmar och 40 minuter, och då är inte matpausen som vi tog i en liten by på vägen med räknad.
När vi kom fram till hotellet (som för övrigt var ett 5stjärnigt hotell som heter Neptun) badade vi i poolerna (fanns fyra stycken) och i havet som låg precis vid hotellet. Hotellet hade en egen klippstrand. I havet snorklade vi och Per hittade en bläckfisk. Den var supercool!
Sedan såg vi även en tvättsvamp och en massa färglada fiskar.

På kvällen åkte vi buss in till gamla stan. Det var också jättemysigt och där åt vi på restaurang och gick i affärer.
Vi köpte en svart klänning med randig kjol och Hello kitty på till Vera (kusin fyller 5år). Den var jättesöt och Kitty hade ögonlapp och såg ut som en pirat. Det var en text på klänningen där det stod : "Captain Cute" på vilket verkligen passar på Vera<3
Nu ska jag gå och sova för vi ska upp klockan kvart i 6 imorgon! Då ska vi åka till flygplatsen.
Puss och Godnatt!

Oj, glömde nästan att idag var ju dagen då Kronprinsessan Victoria och Daniel gifte sig! Vi som inte ens var i Sverige ;) Jag får väl titta på det när jag kommer hem eller något.