torsdag 17 juni 2010

Bila över ön

Idag har vi bilat till andra sidan av ön Brac, till en jättefin strand. Vi hyrde två bilar och vägarna gick bland de gröna bergen både upp och ner. När vi äntligen kom fram hittade vi en parkeringsplats i skuggan och begav oss ner till stranden. Vi spenderade hela för och eftermiddagen på stranden. Vid lunch åt vi mat på en restaurang som låg bland träden. Det är nämligen så att det var en grupp träd där och träden var omgiven med strand. Vi trodde att det skulle vara sandstrand men som på alla stränder i Kroatien vi varit på var det stenar, fast små. Det var en fördel då de inte blev lika varma som de stora. På eftermiddagen kom massor av vågor till stranden. Det var superkul att hoppa i vågorna och sedan lägga sig ner vid vattenkanten och låta vattnet skumma upp på en - det tyckte båda vuxna som barn. Med massor av skratt och saltvatten sprutande omkring sig kändes det verkligen som sommar. På eftermiddagen innan vi åkte hem fanns det en supermysig fruktsallad-bar. Vi var ju bara tvungna att testa den! Det var jättegoda , färska frukter. Mums!
Efter det åkte vi bilen hem igen. Det var jättevarmt på hotellet så jag bestämde mig för att sitta i skuggan på balkongen och läsa. Jag läste faktiskt ut "Genom dina ögon" . Den var jättebra! Lite svår att komma in i bara ;) Och lite lång kanske - 606 sidor. Nu har jag gjort i ordning mig för nu ska vi gå ut och äta på restaurang.
Hur är vädret i Sverige??
KramKram
ps. lägger upp bilder inom kort ds.

1 kommentar:

Vickis sa...

Vädret i Sverige suger XD Hahahahah men de e rätt varmt ändå 8D Ha de bäst!<33333