torsdag 20 maj 2010

Sammarbete

Halloj! Idag var det en jättevarm dag! Vi börjadde med gympa då vi hade lite valfritt eftersom det var sista gången. Efter det hade vi musik. Vi spelade upp vår låt och jag trorn det gick bra! Sen hade vi språk. Lite flum som vanligt. En skulle tänka på en person (vem som hellst) och så fick vi ställa ja-och-nej-frågor (20st) och försöka lista ut vem personen tänkte på. Det var kul!
Sen åt vi lunch och efter lunch gick vi ut på skolgården och solade! <3
Så härligt varmt ute! Sen hade vi slöjd (träslöjd) och då blev jag klar med mitt fågelbord =D Ska måla det på landet tror jag... får se hur det blir! =) Lägger upp bilder då!
Vi fick sluta tidigare från slöjden så jag och Eve gick ner till Berga Centrum och köpte glass. Sen satte vi oss i skuggan vid en lekplats. Det var lite föör varmt just då, Sista lektionen för dagen var klasstid. Då pratade vi om vad vi skulle göra med klassen på tisdagen när klasskampen är. Vi har 3 timmar (inkl. lunch) på oss. Vi bestämde något i stil med att först gå på restaurang för klasskassan (vi måste ju tömma den när vi inte har kvar den till i höst) och sedan ha vattenkrig om vi hinner. Det kommer bli kulkul!
När jag kom hem pluggade jag lite SO (ska lämna in en uppgift imorn) och sen gick jag ner till Vidingsjö kyrka. Där var det konfa ;) Vi delades in i två gruppe. Vår grupp fick först göra sammarbetsövningar utomhus (<3) medan de andra hade avslappning i kryptan. Sedan bytte vi. Vi sjöng också psalmer som kan passa till konfirmationen =)
Sen åt jag pankakor och glass på mormor och morfars balkong Mums!
Nu ska jag snart hoppa in i duchen puss på er!*

Inga kommentarer: