söndag 9 maj 2010

Potatisar!

Idag var vi på landet. Jag frös så mycket i natt! Vi har inte fått ordning i sovrummen och så riktigt än så jag sov i ett rum på en säng utan bäddmadrass. Resten sov i vardagsrummet. De knökte ihop sig på en 1,60cm madrass. Två vuxna,en 11-åring och en hund. Liite trångt. Men varmt i alla fall!
Fönstrena har bara ett glas så det var lite drag i mitt rum tror jag... Jag hade ett tunnt täcke och en smal kudde (glömde ta med mig min egen :'( ) och en hård säng- Men så är det väl på landet? I alla fall innan man fått i ordning!
Så mitt i natten vaknade jag ett par gånger varav en gång tog jag på mig ett par mjukisbyxor över pyamasbyxorna,tjockare strumpor,munskjacka och la en filt över täcket. Sen kurade jag ihop mig till en liten boll. Då blev det lite varmare och jag sov fram till morgonen.
Till frukost åt vi t.ex nybakt hålkaka och små bullar (bröd) som vi köpt på Vidingsjöskolansdag igår.
Idag var det mycket bättre väder! Vi gjorde i ordning i trädgården. Rensade upp till ett trädgårdsland där vi planterade potatis. Rensade rotar,grenar och små träd som hade blåst sönder, vattnade fyllde på jord m.m
På eftermiddagen åkte vi hem för att Stina skulle på fotboll. I kväll ska vi titta på Avatar =) Vi har köpt den, och jag har redan sett den två gånger varav en gång på bio.
Puss!

En del av landet =)

Stina har plockat rabarbar De var redan jättestora!

Hon gav rabarberna till mamma ;)

Märtis i grääset

Så mysigt Märta har det här ute då =) <3

Inne duger också. Här har hon lagt sig i soffan =) <3

Plantering och röjning är i full gång!

Potatisarna/ptäterna/pärona (eller vad man nu vill kalla dem XD) som vi planterade, haha de ligger i jorden nu ;)

Potatisland ^^

Vi hittade en smurf och en plastsked när vi grävde i landet XD


Som ni såg så satte jag bildtexterna över bilden istället för under! Tänkte börja med det då jag har upptäckt att det blir ett litet mellanrum mellan bilden och texten om den är under. Då ser det ut som om den hör till bilden under ;)
Så komighåg: Bildtext = ÖVER inte UNDER

Inga kommentarer: