lördag 8 maj 2010

Vidingsjöskolansdag 2010

Idag regnade set hur mycket som helst!
Stinas skola (min gamla) skulle ha Vidingsjöskolansdag. Det är en dag med försäljning, påtittande av lektioner och framför allt melodifestival. Tävlingen har avgjorts innan och nu visar man upp föreställningen för föräldrar,syskon och andra som vill titta. Till detta kan man köpa biljetter och så. Ala pengar som fås in går till de olika klasserna. Det brukar vara en väldigt rolig dag med försäljning på hela skolgården. Men iår regnade det så mycket att de flesta aktiviteterna var inomhus. Jag spelade på chokladhjul (och vann 200g mjölkchoklad),tittade på melodifestivalen,fikade och tittade på loppis. Dessutom köpte jag ett godisspett (innan jag vann chokladen ;P)
Bilden är från melodifestivalen och min lillasyster är hon längst till höger.

Uppdatering:
Efter Vidingsjöskolansdag var slut åkte vi till landet. Det regnade fortfarande men vi hade bestämt oss för att grilla så vi gjorde det i alla fall! Men det klart... Det är ju roligare att grilla när man kan sitta ute och njuta av sommarvärmen! Fast det är ju inte sommar än ;)
Vi åt även grillade bananer med choklad i till efterrätt. Vi gjorde det av chokladen jag vann. På kvällen tittade vi på Brottskod försvunnen och myste i soffan! <3
Puss!

Inga kommentarer: