lördag 20 juni 2009

Midsommar ( Utan sju blommor under kudden =| )

Igår var det midsommarafton. =) Hade fullt upp då så jag kunde inte ens logga in på datorn ;( Men nu är jag här och kan berätta lite om midsommaren =)
När jag vaknade var självklart alla redan uppe. Två kompisar till mamma höll på med en midsommarstång som jag och Stina snart fick hjälpa till med. Lagom till när den var klar och alla hade hunnit byta om kom första bilen med gäster. Tätt där efter kom dem andra. Vi var allt ifrån ett halvårs-bebis till vuxna. Jag, Stina och Danne (typ 7år ? ) hoppade studsmatta väldigt mycket! Vi åt sill och potatis till lunch (m.m) och fikade senare på jordgubbstårta =) Där omkring dansade vi även runt midsommarstången =) Det såg ut som det skulle börja regna närsomhelst om man tittade på himmlen. Men det lite konstiga var att när molnen kom till landet delade dem på sig och vek undan... =D Vilket var tur för oss! Tänk att det nästan alltid är bra väder på landet! Det är helt otroligt! <3 =) På kvällen fick jag ont i huvudet och ont i halsen. Fick ligga i min säng och äta där =( Och eftersom att jag hade feber så kom inte Alva dagen därpå... Alla sov över utom en familj. Men det var nog ingen som sov särskillt bra.. förutom jag... :när jag väl somnade sov jag som en sten hela natten =)

Inga kommentarer: