onsdag 17 juni 2009

Midsommardax


Idag har det varit en jättevarm dag :) Eller ja... 22grader ungefär och det är varmare än vad det har varit på länge! =) Idag läste jag ut Harry Potter-boken ;) Den liknade filmen förutom vissa detaljer... och jag gillade inte att hon skrev som man pratar det blev jobbigt att läsa...Boken får 3 av 5 i betyg av mig men jag ska fortsätta läsa serien :) Annars har dagen varit bra. Tog en promenad med Märta (min hund) i det fina vädret och gick bort till mormor och morfar (m och m) för att äta lunch. Det blev grillat <33 Hade min cykel hos m och m så jag cyklade hem sedan...
När mamma kom hem åkte vi direkt till Tornby för att storhandla till midsommar. Vi ska hålla i firandet i år på landet. Det kommer ca 25 personer dit! ;)
Då var klockan halv 8... När vi kom hem var klockan 10 och vi hade 6st fulla papperspåsar med mat i bla 8kg färskpotatis,3kg fläskfilé,massor av grönsaker, flera liter gräddfil,40 ägg m.m ! XD Det ska bli ett riktigt midsommarkalas med jorgubbstårta, sill och potatis. Även ringdans krin midsommarstång och sånger vi matbordet står med i planeringen. Nu ska jag snart gå och lägga mig Puss! <33

Inga kommentarer: