onsdag 10 juni 2009

8:an? :O



Idag var det sista dagen i sjuan (!!) Det känns som om tiden bara flyger iväg! I höst börjar jag 8:an och då är det ju dags för konfirmation,prao m.m . Haha då blir man inte yngst längre ;) Idag har vi haft jogging vid Tannefors sluss och vi skulle sprina så många varv (1varv=1km) som möjligt på 70minuter! Jag och Fia sprang tillsammans och vi klarade 7 varv ;) Efter det åkte jag hem och duschade samt åkte jag och mamma till Napoli och åt mat <33 När jag kom hem tappade jag min nyckelknippa ca tre meter ifrån cykelstället. Jag gick och parkerade cykeln och gick sedan tillbaka för att hämta nyckeln. Då var den borta! Jag tittade mig omkring och fick syn på en skata som hade min nyckelknippa i näbben! Sedan slängde skatan ner unde man ju lika gärna börja lektionen en timme senare junycklarna vid ett träd som är utanför trappan som går till vår lägenhet. Knippan fastnade vid ett duvbo. Duvan som ruvade där var som tur inte där men hon stod säkert och iaktog oss lite längre bort. Nycklarna hamnade precis vid duvboet och fastnade i en av grenarna till boet. Jag försökte få ner nycklarna med en pinne men det lyckades inte, så jag gick och hämtade mamma. Vi tog en soppkvast och ängtligen fick vi ner nycklarna! Att skator ska gilla sådant som glänser,blänker eller glittrar! Så irriterande! Men skatan måste ha blivit väldigt besviken eftersom att det bara var några nyckler han fick tag på...
Senare fick jag skjuts av mamma tillbaka till skolan igen. Vi fick choklad och pratade om lite blandade saker ;) Efter det hade vi rast i en timme ! :/ Då kunde man ju likagärna börjat lektionen en timme tidigare och sluppit vara i skolan i en timme... Klockan två (en timme senare) skulle vi tittat när lärarna och niorna spelade fotboll XD Men det regnade så mycket så vi fick gå hem XD Nu ska jag fortsätta med mina kärleksmums! <3 Ska ha med dem till paddlingen ;)
Puss o Kram! <3

Inga kommentarer: