lördag 13 november 2010

Gymnasiemässa i konsert&kongress

Idag har vi varit på gymnasiemässa!
Det var väldigt mycket folk.
Jag pratade med några fler på Berzan och blev ännu mer inne på det jag vill läsa.

Vill läsa Tekniklinjen Samhällsbyggande och miljö på BerzanTror det kommer passa mig perfekt!
Vill bli arkitekt som ritar hus/ inreder rum och lite grand också med praktiska saker så som hur man ska bygga hus i Holland när vattenytan stiger och hur man ska bygga så tåliga hus som möjligt för att undvika att huset skadas vid naturkatastrofer och sådant.Tycker jag verkar intressant!

Kurser som jag vill läsa är t.ex : arkitektur-hus,arkitektur-rum,CAD-program,entreprenör&ledarskap,moderna språk - i mitt fall spanska och bild & formgivning ^^

Vad funderar ni på inför gymnasiet, vilken linje går ni/vill ni gå i/ska ni gå i?

3 kommentarer:

M sa...

Åh, jag kommer antingen gå Natur inriktning natur eller samhälle inriktning media. Står i valet och kvalet mellan vad jag vill mest på den punkten. (:

Låter intressant det där! Låter som... du... på något sätt :D

LillyW sa...

Låter som något du skulle passa att gå :) Jag ville läsa natur ett bra tag innan jag såg linjerna. Då tyckte jag att det lät lite för likt grundskolan med ämnerna, då tyckte jag att det verkade roligare med att prova lite nya kurser. Men jag är som sagt inte så insatt i natur och alla passar ju inte för samma saker ;) Det blir nog superbra bara du trivs med det! :D
Ha det bäst och hälsa hem! :) <3

Kram! <3
Emma

Evelina sa...

Härligt att du blev klokare:D Själv blev jag bara mer förvirrad av alla linjer och skolor.