fredag 29 oktober 2010

Halloween + bergravning

Svenska och engelska lärare Monique utklädd ^^
Idag var det en lustig blandning mellan roligt och sorgset.I skolan hade vi Halloween-tema så många klädde ut sig, roligtroligt!
HäxEve och FeMoa <3

Jag som vampyr XD
Hanna

Moa - liknar en fe <3 ^^

Eve som häxa igen XD


I skolan senare tvättade jag bort mitt smink (svårare än vad jag hade trott) och gick ner till statoil macken vid Berga. Där blev jag upphämtad och vi begav oss mot Lilla Aska begravningskapell. Jag sminkade om mig (nu med normal sminkning :P) i bilen dit så det gick så fort att jag inte hann tänka.
Plötsligt satt vi där i kapellet med en vit träkista och massor av vackra blommor framför oss. Hela stämningen var sorgsen. Det var min gammelfarmor Alice som begravdes. Ögonen bara rann :(
Extra ledsamt och sorgset var det när morfar och hans syskon gick fram och tog farväl av sin mamma samt när han torkade ögonen med näsduk framför mig. Jag tror inte jag har sett morfar gråta förut. Då rann tårana ännu mer :(

Efter begravningen fikade vi i ett hus som låg i närheten. Det var mysigt och vi pratade minnen om Alice. Det är sällan jag träffar den delen av mammas släkt så det var kul. Båda glatt och sorgset blev det - en läskig kombination!

Nu när jag kommit hem har jag sagt hejdå till småkusinerna som åker till sin farmor och farfar nu.

Mamma skriver en packlista och när den är klar är det packa som gäller!
Vi går upp tidigt imorn och flyger från Skavsta klockan halv åtta tror jag... ^^
Bryssel här kommer vi!

Kram på er!


Glömde säga en sak... nu har jag höstlov!! :D