söndag 13 juni 2010

Söndag i Kroatien

Idag vaknade jag av att kyrkklockorna slog i byn här i Kroatien. Jag har visst inte berättat det men vi är på en ö som heter Bratc. Byn vi bor i heter Postira.Hotellet heter lustigt nog Postina. Mamma,Per och Stina gick och köpte färskt bröd till frukosten. Men jag,morgontrött som jag är, stannade kvar i sängen en stund till och passade på att packa upp medan de andra var borta.
Idag har vi varit vid poolen och vid havet (som ligger precis bredvid). Vi har också tagit en liten utflykt i byn och gått runt och tittat på olika saker. Det finns ingen shopping i byn, bara en liten butik som har lite alltmöjligt - från smycken till tröjor,badskor och hattar. Där köpte jag ett par solglasögon idag för 120 kroatsiska (ca 170 SEK) och mamz köpte en solhatt till mig då jag bränt mig lite i solen. Det har varit ungefär 28 grader ute idag.
Just nu sitter jag och bloggar på balkongen - härligt! Det är just nu 26grader här ute. De andra har gått och lagt sig efter en varm och rolig dag.
Vi har sett djur som några katter och massor av krabbor! Det finns jättemånga små krabbor i havet. Nu ska jag nog gå och lägga mig jag också! Hoppas att air condition funkar idag...
Ha det bäst!
Varma hälsningar från en balkong i Kroatien <3







1 kommentar:

Evelina sa...

Vilken fin hatt, du får ha med den till Österrike sen med!