lördag 20 mars 2010

Första cykelturen 2010

Jippie! =)
Idag är första dagen som JAG räknar som vår <3 9 grader ute (+) :D
Mamma och jag tog fram cyklarna, pumpade däcken och åkte iväg på årets första cykeltur =) <3
Vi åkte och åt lunch/fikade på Åbacka Café som ligger längs stångån på Tanneforssidan åt höger om man står på Drottningbron med stan i ryggen. =)
Jag ska praoa där i maj/juni =) Mamz och jag köpte varsin våffla,varsin ostfralla och en Hallonsoda att dela på =)
Vi satt utomhus (!) och åt. Längs väggen så det var varmt och skönt <3
När vi hade ätit klart gick jag in och pratade med ägaren till Cafét =)
Sen åkte vi vidare till plantagen där vi köpte lite söta vårblommor =) Passande att jag har cykelkorg också!
På hemvägen åkte vi förbi Johannelund. Då började jag fundera lite. Tänk gegentligen vilken bra uppfinning Cykeln är? Det är det billigaste transportmedlet,man får motion och det går så mycket fortare att ta sig fram om man jämför med att gå.
Snacka om smarthead som kommit på den ;) Och att man kan hålla balansen på två smala hjul? Det är faktiskt ganska fantastiskt! =)
Skönt att vara hemma sen iaf =) Det var en rolig liten utflykt =)
Vi cyklade runt 1mil ;)
Ikväll ska jag till Eve på mat och film =) Ska bli jättekul och mysigt <3
Puss o Kram!

Ostfralla och Hallonsoda ^^

Våffla med hallonsylt och grädde ^^

Mamz <3 ^^

Jag bjuder väl på en bild på mig själv ;P (Även fast den inte är bra XD) ^^

Inga kommentarer: