söndag 18 september 2011

Fix och Trix

Håller på att fixar i ordning mitt nya rum :)
Blir jättesugen på att designa mitt rum precis som jag vill ha det, problemet är bara en sak - det är lite dyrt :P

Att bara tänka ut var alla möbler ska stå är en ganska svår uppgift. Jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt. Jag flyttar. Ändrar. Och ändrar tillbaka. Om och om igen, allt för att det ska bli som jag vill ha det.

Det finns lite saker som jag gärna vill införskaffa till mitt rum och exepel på de är:

Grön taklampa:
Jag vill ha tema grönt och vitt i mitt rum och vill därför införskaffa en ny taklampa istället för min tråkiga, enkla vita lampa från IKEA.
Lampan jag har tänkt mig heter Koziol Josephine M grön.
Den är jättesnygg och ger ifrån sig ett mysigt ljus. Med dimmer som pricken över i blir det helt perfekt!
Problemet är bara att den kostar 995kr och det är lite för mycket för en lampa, enligt min mamma... :(



Fototapet:
Jag har en vägg i mitt rum som jag gärna vill göra något speciellt med. Jag vill nämligen gärna ha en fototapet ^^ (i gröönt såklart!)
Har tittat runt lite på nätet men alla är så dyra...! Över 1000kr för en ..
Men nu hittade jag några fina tapeter på sidan www.yourdecoshop.se
De kostar 565kr /st och det är ju inte så farligt! Problemet är bara det att de är 400x280 cm och min vägg är ca 250x240 cm .. Då måste man beskära bilden och kanske inte kunna få till det snyggt :(
Får se hur det blir på den fronten också! ^^

De här tre fototapeterna gillar jag väldigt mycket :D




Andra saker som ajg vill skaffa till mitt rum är en sängkappa, liten grön fönsterlampa, spegel, ramar till att rama in foton i, Tyg och kuddar i massor! , grön gardin, små vita korgar och en träskiva att ha under spegeln så det blir som ett sminkbord ^^

Grön lampa "Knubbig" från IKEA 149kr :


Vit spegel "Lillången" från IKEA 350kr :


Korgar (set om 3) "Byholma" från IKEA 99kr :


Korgar (set om 4) "Lidan" från IKEA 129kr :

Inga kommentarer: