onsdag 22 december 2010

Julstädning av lägenheten!

Hej där!
Förlåt att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag, har haft mycket att göra.Tänkte berätta en snabbis vad som har hänt sen sist innan jag går tillbaka till julstädningen!

I fredags åkte vi till skolan, tittade på en film, åt lunch och sen åkte vi hem igen. en mindre jobbig skoldag kan man lugnt påstå!
På eftermiddagen var jag hemma hos Fia och sen gick vi ut. Vi knackade på Eves fönster och det visade sig att hon hade sovit i fyra timmar!

Helgen var slapp :)
På söndagen var jag hemma hos Eve och tillsammans med Moa,Hanna och Alva bytte vi julklappar och spelade ett spel som eve fick av oss (Den ofrivilligespelaren)
Jag fick ett par jättemysiga öronmuffar av äkta fårskinn :)

I måndags städade vi skåp och spelade spel i skolan :)
På eftermiddagen var det talangjakt. Efter skolan åkte jag och Eve hem till Fia och va hos henne en stund. Sen åkte jag till Issas dagis för att hämta henne och vi pulsade genom snön med vagn och allt hem till Issa. Hon var så gullig för hon saknade Eve - lilla sötnosen där! <3

I går fick vi äntligen jullov! :D <3
Vi var i missionkyrkan och hade avslutning och vi fick betygen uttdelade. (På bussen hem såg jag att mitt spanskabetyg inte stod med alls? :O )
Jag är nöjd med mina betyg :)
Efter avslutnige gick jag,Eve,Moa,Josse,Clara,Trang,Matilda och Linnea och fikade på Clara's café. Det var mysigt och roligt! ^^
Efter fikat gick jag och Moa på stan. Jag köpte klart mina tre resterande julklappar och glöggmuggar samt en jättefin talva till mig själv.
Moa köpte julklapp till sin syrra och två tavlor som liknar min (samma sorts konst)
Sedan var pengarna slut :P

Idag har jag städat hela morgonen och ska fortsätta hela kvällen - eller tills vi blir klara men det är nog samma sak ;P

Puss o kram och ha ett underbart lov! (för er som har det)


Öronmuffar ^^

Inga kommentarer: