fredag 24 september 2010

Passagen

Idag var vi i passagen på svenskan. Vi tog bussen dit. I passagen var det en guidad utställning som handlade om tjurfäktning. Det var en fotograf från Linköping som hade fotat bilderna. Bilderna var fina , men också hemska! Hela grejen med tjurfäktning tycker jag är jättehemskt och djurplågeri.
Efter utställningen åkte vi tillbaka till skolan med buss. Självklart så skulle bussen hålla på att krångla. Bussen stannade 2-3 gånger innan vi kommit tillbaka till skolan, snakca om segt!

I skolan så fick vi , på grund av den dumma bussen, jättekort lunch.
På So:n såg vi på en film som handlade om Första världskriget ( Skotten i Sarajevo )
Det var intressant! ^^
Sista lektionen var matte, med matteprov. Det gick jättebra för mig vad det kändes som - men jag förklarade så noggrant att jag fick stressa med sista uppgiften. Det kanske gick sådär med den sista, jag hann precis klart.

Nu ska jag packa väskan och åka till Göteborg. Stina följer inte med i helgen då hon är sjuk :( Hon och mamma var på vårdcentralen idag och det visade sig att hon har någon slags inflammation i luftrören :( Stackars liten! <3
Så nu går hon på pencilin.

Ha en jättera helg - får se om jag hinner blogga ;)
Kram!

Inga kommentarer: