tisdag 21 september 2010

New lenses

Nya linser fixades hos optikern idag ;) Det gick bra. Nu har jag linser + linsvätska för ett halvår framåt.
Jag provade även färglinser ;) Men bara på ett öga för jag provade utan styrka så ville jämföra med min vanliga ögonfärg samt se något av ögonen ;P (styrka i vanliga linserna )
Jag visade Moa alla tre färgade linserna. Testade petrol (blå), apricos (brun) och olive (grön) . Hon tyckte det såg lustigt ut när jag bara hade färgad lins på ena ögat ;)
Kan jag hålla med om men vi båda tyckte mest om den blå (petrol) ^^

Så nu vet jag även hur stora linser jag ska ha om jag ska beställa på nätet. Tror att jag ska beställa ett par blå cirkellinser. ^^

Vilken färg skulle du välja?

4 kommentarer:

M sa...

Jag skulle vilja ha grå!
Och herregud vad bra linser är.

Visste inte att du hade? o:

:D

Kramar Maja

Emma sa...

Jaurå ;) <3 Jag har linser sedan lite mer än ett år tillbaka. Funderar starkt på att köpa cirkel linser (blå) faktiskt ;)

Har du linser? :O Hade jag inte en aning om.

Många kramar Emma

M sa...

Ah, jag fick mina för några veckor sedan, vägrade ju sätta på mig mina glasögon, men nu är jag jättenöjd!
;)

Mne oj, då hade du linser när vi träffades i somras, herregud, vi kanske till och med pratade om det. jag har fiskminne - förlåt mig. :]

Det är jättefint med blå ögon (ah, jag har inte alls blå ögon), och färglinser är fantastiska. Jag har ändrat mig, jag skulle vilja ha gröna. :D

Oj vad lång kommentar!
Kram Maja! <3

Emma sa...

Så bra! :D Visste inte ens att du behövde glasögon? :O Trodde bara det var Kajsa som hade synfel... Bra koll jag har då... -.-¨XD

Älskar färglinser- men har aldrig provat några förrän idag och det var jättehärligt. Jag blev som en ny person :)
Det klart man kan ändra sig XD Jag ville ha bruna först men efter idag är jag mer inne på blå till att börja med.

En till lång kommentar XD
Kram! <3