söndag 19 september 2010

Helgen på landet

Hola amigos!
Igår åkte vi till landet. Det har inte varit sådär jättebra väder men det var kul i alla fall. Mamma,Stina och Per vfar ute och plockade svamp. Jag och Märta bestämde oss för att stanna inomhus eftersom det regnade. Jag har hunnit skriva lite på min berättelse och sattes i arbete att rensa en massa svamp när de kom tillbaka. Idag har vi fixat och donat i lilla sovrummet på undervåningen - riktigt mysigt blev det!

Trattkantarellsoppa blev det idag. När vi kom till Linköping cyklade vi till skarpan för att Stina skulle spela fotbollsmatch. Mamma och jag stod för fikat den här gången tillsammans med några fler så vi sålde kakor och kaffe.
Stina stod i mål och matchen slutade 2-2

Nu har vi varit hos mormor och morfar och ätit mat. Supergott med lax :D Älskar lax<3
Har även slängt ett öga på valet på TV. Undrar hur det kommer att gå. Tänk att det är 4år tills nästa val och då får jag rösta :O
Haha men som sagt - det är 4år kvar ;)

Kram på er!

Inga kommentarer: