onsdag 29 september 2010

7års Otur...?

Har haft lite otur idag känner jag. Först på morgonen råkade jag trampa på en spegel så att den gick sönder, vilket innebär 7 års olycka om man nu vill tro på sådan skrock. I morse blev jag först lite orolig men sen tänkte jag - äsch det kan ju inte stämma. Nu sitter jag här igen och tänker samma sak. Men jag har faktiskt haft lite otur idag. Inte så mycket, men lite.
På gympan hade vi ingen lektion och vi fick gå upp till skåpen igen. På vägen för trappan stod en stege. Jag var nog med att inte gå under den men istället så snubblade jag lite när jag koncentrerade mig på att inte gå där.
På engelskaprovet fick jag VG. Hade velat ha MVG men får skylla mig själv lite där, hade inte pluggat särskilt mkt.
På bilden så tog en tjej boken jag skulle titta i (vi ska måla av ett konstverk.)
I matsalen fanns inte mina favoritmakcor och jag fick ett hårstrå (som i och försig förmodligen var mitt eget) i maten. Matteprovet gick det däremot bra på, två fel. Ett av dem var att jag hade glömt göra en uppgift när jag bytte blad, snacka om klantigt! Och jag som tyckte att jag hade kollat igenom det.
På fysiken körde vi en tävling, mitt lag förlorade förstås!
På vägen hem hände det också en otursam sak. När jag kom hem åt jag lite mellis och tog på mig träningskläder - kunde dock inte hitta mitt träningslinne.
Sedan cyklade jag iväg till FoS. Där mötte jag Moa. Det var mycket folk på passet. Men självklart fick jag håll etfer typ halva. På hemvägen var det motvind och jag fick rött ljus vid båda trafikställena. Dessutom satt en svart katt vid sidan av vägen.
Hemma duschade jag först - och mitt shampo var slut, lagade jag mat och tog för mycket peppar i maten - tog 1tsk istället för 1krm+1krm. Maten blev alltså lite för stark men den var god ändå som tur var^^
Riset krånglade och vattnet ville aldrig försvinna.
Nu sitter jag här helt slut och har ont i magen :(

Otrusam dag, tycker ni inte?!
Tror nog på det där med speglar i alla fall men vill absolut inte uppleva otur i 7år, det klarar jag inte XD

Inga kommentarer: