onsdag 25 augusti 2010

Plugg...

När märker man att skolan är tillbaka igen? ...

...när man inte får sova till halv tio på mornarna längre

...när man äter frukost vad som finns hemmma och alla i otakt

...när man stressar för att komma i tid igen

...när klockan går fel och man kommer försent till bussen då det regnar

...när man helt plötslig blir hungrig oftare, eftersom skolan tar all kraft

...när man inte har tid med något längre eftersom skolan tar inprincip halva dagen

...när man skjuter upp pluggningen för sent och får siitta med allt samma kväll

...när man knappt hinner titta på TV-programmen man gillar och springer till datorn mellan reklamerna

...när helt plötsligt ingenting i garderoben passar/duger längre

...när man måste planera i förväg och på något sätt ändå lyckas glömma något

...när man somnar vid halv elva på kvällen

...när man knappt har tid med bloggen längre, skolan tar all tid och sedan orkar man inte helt enkelt.



Jag hoppas jag yttryckte mig klart, bloggen kommer gå långsamt framåt och mindre än två veckor av skolan har gått - och jag är redan trött på den!



Alla säger att man ska se positivt till allt. Till det har jag bara en invändning: vad händer om man inte har något positivt att se fram emot? Om helgen är för kort och skoldagarna för långa? Ja, Då får man väl helt enkelt hitta på något lite roligt även om det är vardag - Låt inte det oändliga mönstret stoppa dig!



Bjuder på en härlig sommarbild <3

Inga kommentarer: