lördag 21 augusti 2010

Decopage

Nu har jag testat att pyssla med något som kallas decopage. Det var faktiskt riktigt roligt!

Jag använde mig av servetter med fina blommor som motiv. Först gjorde jag servetten så tunn som möjligt (man ska bara använda översta lagret). Sedan klippte jag ut blommor, noggrant. Efter det använde jag ett speciellt decopage-lim som jag först strök på platsen jag ville ha motivet på ( i mitt fall var det ett stort E sjort av karong/papp). Sedan placerade jag ut en blomma. Det var svårare än vad det såg ut som - servetten ville gärna vika sig som inte jag ville.
Överst duttade jag på mer decopagelim med hjälp av en liten svamp. Sedan fortsatte jag så tills jag hade så mycket jag ville ha. Nu har det torkat och blev nöjd med resultatet =)
Vill gärna träna mer, dels för att det var roligt och dels för att grejerna man använder decopage på blir så mycket sötare och mer personligt.

Bilder kommer, just nu sitter jag vid Pers dator på landet och har inte möjlighet att ladda in några bilder nu.




Inga kommentarer: