lördag 1 maj 2010

Stan & Demostration

Hola!
Idag var Moa och jag på stan i Göteborg ^^
Det var inte så mycket folk längs avenyn för eftersom det är 1 maj (röd dag) idag så hade de affärerna stängt... i alla fall de flesta.
Vi gick vidare till kungsportsplatsen och därefter vidare till Nordstan. I nordstan gick vi i lite affärer. Efter vi kollat i ganska många olika affärer gick vi och åt lunch. Vi åt lunch i nordstan på cafét "festival café & konditori". Där åt vi varsin toast.
Efter det gick vi mot kompassen. På vägen gick vi in på "Rut mfl". Där köpte Moa en klänning (=D) och en mössa som det står "BAD HAIR DAY" på. Jag hittade tyvärr inget på stan...
Efter vi tittat lite till på stan gick vi hem igen. När vi var vid götaplatsen kom en massa människor med flaggor(röda),orkester och banderoller . De demostrerade typ...
Vi var på fel sida av vägen och "demostrationståget" tog upp hela vägen så vi kom knappt över ;P
När vi kom hem slappade vi i soffan innan pappa och Stina kom hem. De hade varit på bio. Då spelade vi (Moa,jag,Stina) lite spel och senare åt vi mat. Kyckling,potatis,sås m.m
Senare tittade vi på filmen Morgan Pålsson. Den är sååå rolig!! XD
Vi tittade också på brottskod försvunnen. Det har varit en rolig dag!
puss och godnatt på er! <3




Upptdatering: Moa köpte även ett armband vid ett stånd nära fontänen mittemot teatern. Det nya armbandet är det med snäckor =)

2009 och 2010 =D Vi sitter på samma ställe som förra året... ser ni det? Fast det var bättre väder förra året och kortet blev klarare då ;) Dessutom var jag längre ifrån är jag tog bilden^^

fontänen =)

Inga kommentarer: