onsdag 19 maj 2010

Friluftsdag

Halloj!
Idag har det varit stålande väder! Även idag var det värme i luften. Vilket passade väldigt bra eftersom vi hade friluftsdag i skolan före lunch ^^
Vi cyklade ner till Folkungavallen. Där stötte vi kula,sprang 60m,hoppade längdhopp och sprang 800m X2 (en gång = uppvärmning)
Det gick väl bra! Lite besviken på kulstötningen men i övrigt okej! ^^
När vi kom tillbaka till skolan hade vi Hemkunskap. Vi fick först städa alla spisar (och bakom spisarna)i köken. Sen fick vi göra pastasallad. Den blev väldigt god! Fast det kunde varit ännu godare mer mer fetaost... Älskar fetaost!
Det visade sigf att vi inte hade någon musik (elevensval) så för mig och Moa blev det att cykla hem! ^^
Hemma tittade jag på Desperate Housewives- avsnittet som jag missade igår pga att mamma och Stina tittade på hockey. Jag tyckte det var så bra att jag såg ett till!
Kunde inte hejda mig och såg även det sista för säsongen. nu kommer det inte tillbaka förrän efter sommaren! Dumma mig som inte kan vänta. nu har jag inget att titta på två tisdagar framåt kl. 21.00 ;P
Ska även försöka fixa i ordning mina naglar lite ;) Vi får de hur det går!
Kram på er!

Inga kommentarer: