fredag 23 april 2010

Stockholm med 8:orna

Hejsan!
Sorry för att jag inte bloggade igår... ni kommer snart få höra varför...
Klockan halv 6 på morgonen gick jag upp igår . Trött!
Klockan 7 åkte vi och hämtade Eve och Hanna. Sedan åkte vi till Ånestadsskolan. Där klev vi på bussen för 8ABC Vi satte oss långt fram. Jag satt med Moa.8DEF satt i en annan buss. Resan gick till Stockholm ^^
I bussen sjöng vi, körde musiktävling, snackade och jag & Moa lyssnade på mp3.
När vi kom fram till Stockholm åt vi baugette och sedan gick vi på rundvandring i Gamla stan. Där skulle vi svara på en massa frågor. De i vår klass fick välja grupper^^ Så jag gick med Eve,Moa,Alva och Hanna...
Efter det gick vi till riksdagen. Vi fick stå ute och vänta i kylan. Det blåste som bara den! När vi kom in fick vi genomgå security där vi fick lägga väskorna och jackorna på. Vi låste in allt i varsitt skåp. En kille och en tjej kom och mötte oss. De följde med oss på en rundvandring i riksdagen. Men jag tycker att de hade planerat lite dåligt för det var jättemånga som var på rundvandring och dit vi skulle gå var det upptaget så vi fick inte se alla rum...
Sen började det tuta och lysa i några lampor. Det betydde att ledarmöterna var tvungna att springa genom rännarbanan upp till plenissalen. De har 6 minuter på sig och plenissalen ligger på högsta våningen. Vi åkte också dit. Där var det jätteroligt! Vi fick se på när Fredrik Reinfeldt fick frågor av andra politiker men det var inte det som var det roliga. Det roliga var att det var två i min klass som somnade var av en somnade på Alvas axel och den andra snarkade. Haha Det var jättekul. De vaknade verkligen inte! Men tillslut gjorde de det såklart... En av ledarmöterna skrattade åt oss XD Resten av oss i klassen fick hålla oss för skratt allihop. Men det kom väl ganska mycket fnitter ändå.
Efter riksdagsmötet fick vi gå på stan =D
Vi gick till MCD, en skojig affär som heter Butterix,MQ och lite affärer som inte finns i Lkpg. Eve köpte en klänning (jättefin!) och lite "busgodis" till sin syrra haha. Moa och jag köpte inget =(
På vägen hem tittade vi på film. Vi stannade vid nyköpingsbro. Där gick alla in och köpte godis =D Även lärarna ^^
Jag köpte faktiskt för typ hälften av vad de andra köpte...
När vi kom tillbaka till Ånestad hämtade Eves pappa oss med bil. Och när jag kom hem hade det hänt något konstigt med elen. (idag fick vi veta att det hade blivit kortslutning när hantverkarna hade satt ihop några kablar som stack ut från väggen)
Inget som har med el fungerade. Varken spis,lul,frys,lampor,TV,dator ja ni fattar!
Det blev ingen rolig kväll... Detta är anledningen till att jag itne kunde blogga igår.

Vaktombytet vid slottet ^^

Stan <3 Var tvungen att redigera bilden... färgen och ljuset blev konstigt när det regnade...

Moa och Eve och jag =) Okej kanske inte jag men ;P Jag gick faktiskt på det där lejonet =D

Riksdagshuset

Jag i svartvitt påväg till bussen =)

Bussen som vi åkte med. De andras buss står bakom

Doha hade köpt en jättegullig gris med såpbubblor i på lagerhaus för 29kr

Mitt godis

Moa köpte en massa godis och det här är lite av det =) Nötkrämer x6 för er som inte kan se =)

Inga kommentarer: